Żeby pisać i prawidłowo deklarować zmienne i inne funkcje, należy pamiętać i kilki ważnych faktach i definicjach.
Identifikatory
- są nazwami stałych i zmiennych typó predefiniowanych, etykiet, funkcji, klas i obiektó klas. Może być dowolnej długości. Pierwszy znak musi być literą.
Rozróżnia się duże i małe litery w kodzie.
Słowa kluczowe
W języku C++ niektóre nazwy są zarezerwowane dla podstawowych i już stworzonych funkcji.
Są to następujące nazwy:
asm, auto, bool, break, case, catch, char, class, const, const_cast, continue, default, delete, do, double, dynamic_cast, else, enum, explicit, export, extern, false, float, for, friend, goto, if, inline, int, long, mutable, namespace, new, operator, private, protected, public, register, teinterpret_cast, return, short, signed, sizeof, static, static_cast, struct, switch, template, this, throw, true, try, typedef, typeid, typename, union, unsigned, using, virtual, void, volatile, wchar_t, while.
Każda z tych nazw określa pewną instrukcje i informacje na temat programu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz